عنوان: آموزش کاربردی و مفهومی قرآن
مقدمه(بیان مساله):
دغدغه شخصی که من به شخصه با آن مواجه بوده ام این است که با اینکه در کشوری اسلامی
زندگی میکنم و از دوره کودکی در دبستان به عنوان یک واحد درسی با آن سرو کار داشته ام
، اما آنگونه که باید با قرآن آشنا نشده ام تا بتوانم در تمام مراحل زندگی از آن استفاده کنم.نه نتها
من بلکه اکثر همسن و سالان من و دیگر افراد جامعه!
نگرشی که باید به صورت یک فرهنگ نهادینه بشود این است که:
افراد به این باور برسند قرآن کتابی است که در تمام زمینه ها
انسان را راهنمایی میکند و در تمام مراحل زندگی برای رسیدن به
سعادت و خوشبختی و موفقیت از آن استفاده کنند.
نظریه دانشمندان و بزرگان درباره قرآن:
آلبرت اینشتاین،فیزیکدان: قرآن کتاب جبر و هندسه یا حساب نیست.بلکه
مجموعه ای از قوانین است که بشر را به راه راست راهی که بزرگترین
فلاسفه از تعریف آن ناتوان هستند هدایت میکند.
سرویلیام مویس،دانشمند و مورخ انگلیسی: قرآن محمد(ص) کتابی
است پراز دلایل واضح و منطقی و مسائل بیشمار علمی و قوانین
قضائی و حقوقی و دستورات عالیه که برای حفظ حیات اجتماعی و
مدنی در این کتاب مقدس با عبارات ساده و در عین حال محکم و منظم
آمده است.
قرآن دارای جایگاه رفیعی است پس باید با آن آشنا شویم و در یادگیری آن تلاش کنیم. آموزه ها و
محتوای آن را فرا گیریم.روح حاکم بر مطالب و سخنان آن را بشناسیم و در زندگی روزمره از
آن استفاده کنیم.نه آنکه صرفا آن را کتابی مقدس بدانیم و هر از چندگاهی فقط به روخوانی آن
بپردازیم.
سوال اصلی که در ذهن من نقش بسته است این است که آموزش قرآن به چه نحوی باید صورت
بگیرد تا بتوان به این نگرش دست یافت.
همچنین تاثیر آموزش کاربردی و مفهومی قرآن در جامعه چیست؟
که در ادامه سعی بر این است که به جواب این سوالات پاسخ داده شود