loading...
پیران فایل
پروپوزال و پایان نامه همه رشته ها
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
فعالیت های کلاس دهم تصویر سازی مدرسه شهید فهمیده+برنامه امتحانات هنرستان شهید فهمیده 20 2440 admin_piranshahrnet
نمرات (درس excel) آخرین ویرایش + مستمر 0 807 admin_piranshahrnet
نمره اطلاعات و ارتباطات آخرین ویرایش نوبت اول+ مستمر 8 1459 admin_piranshahrnet
دانلود کتاب.... و بررسی روشهای نفوذ به وب و تامین امنیت آن(نویسنده محمود عبدالهی) 0 958 admin_piranshahrnet
فروشگاه مقالات و پروژه های دانشجویی و دانش آموزی فعال می باشد 0 933 admin_piranshahrnet
گالری تصاویر مدرسه شهید فهمیده پیرانشهر 0 990 admin_piranshahrnet
نمرات (درس مفاهیم پایه + نمره امتحان) آخرین ویرایش + مستمر 4 1225 admin_piranshahrnet
خالیدنجمی ریس کمیسون فرهنگی واموزش عالی:جامعه توسعه یافته نیازمندمعلمان باانگیزه است 0 926 admin_piranshahrnet
نمرات (درس word) آخرین ویرایش نوبت اول + مستمر 0 912 admin_piranshahrnet
نمرات (درس پاورپوینت) آخرین ویرایش + مستمر 0 784 admin_piranshahrnet
نمرات (درس سیسم عامل) + مستمر 0 758 admin_piranshahrnet
​روش محاسبه نمرات (درس مفاهیم پایه) 0 859 admin_piranshahrnet
محمود عبدالهی بازدید : 3971 شنبه 18 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
جواب فعالیت های کار وفناوری نهم

 

تحقیق کنید صفحه 6 درس کاروفناوری نهم پودمان الگوریتم

در گروه خود با جست و جو در اینترنت، کتاب ها و منابع دیگر در مورد دانشمند ایرانی ابو جعفر محمد بن موسی الخوارزمی تحقیق کنید و نتایج تحقیق خود را در کلاس ارائه دهید.

زندگی نامه خوارزمی

 suherfe.blogfa.com

خوارزمی متولد 198 هجري قمري برابر 192 شمسي و 813 ميلادي در خوارزم(خیوه کنونی) متولد شد و مؤلف کتب متعدد در نجوم و رياضيات است اجداد خوارزمی احتمالاٌ اهل خوارزم بودند ولی خودش احتمالاٌ از قطر بولی ناحیه ای نزدیک بغداد بود. خوارزمی کارهای دیونانتوس را در رشته جبر دنبال کرد و به بسط آن پرداخت خود نیز کتابی در این رشته نوشت. .

او در كتاب ” حساب الهند“ دستگاه شمارشي هندي را توضيح داده است.اين كتاب يكي از آثاري بود كه آشنايي اروپاي غربي را با دستگاه مكاني اعشاري موجب شد.  اصطلاح الگوريتم (Algorithmus) را كه لاتين شده نام خوارزمي است به زبان رياضي افزود.

كتاب ديگري از خوارزمي كه مغرب زمين از طريق ترجمة لاتين با آن آشنا شد و متن عربي آن موجود است، كتاب « حساب الجبر و المقابله » مي‌باشد. اين ترجمه‌ها كلمه ال جبر را مترادف با تمام علم «جبر» قرار دادند كه در واقع تا ميانه قرن نوزدهم چيزي جز علم معادلات نبود. جداول نجومي و مثلثاتي خوارزمي (با سينوس و كتانژانت) نيز از زمرة آثار عربي او است كه بعدها به لاتين ترجمه شد. آثار خوارزمي اهميت زيادي در تاريخ رياضيات دارد، زيرا يكي از منابع عمده‌اي است كه از طريق آن شماره‌هاي هندي و جبر عربي به اروپاي غربي راه گشود.

از افتخارات بزرگ اين دانشمند مسلمان ايراني كه موفق به اندازه‌گيري يك درجه از قوس نصف النهار شد، همين بس كه صفحة 379 دايره المعارف اسلام فقط شرح كارهاي رياضي اوست و فرمولهاي جالبي را تجزيه و تحليل كرده است.

اولين بار Edgar Bath كتاب او را با عنوان Algorithmi de Numero Indorium به لاتين ترجمه كرد و جرج سارتن George Sarton در كتاب مشهور خود يعني تاريخ علم، نيمه اول قرن نهم رياضي را دوران خوارزمي خوانده است. در 1831، Rosen كتاب او را به انگليسي ترجمه كرد كه متن نسخه خطي اين كتاب با شمارة Hunt, 214 در كتابخانه اكسفورد نگهداري مي‌شود. الجبر و المقابله که به مامون تقدیم شده کتابی است درباره ریاضیات مقدماتی و شاید نخستین کتاب جبری باشد که به عربی نوشته شده است دانش پژوهان بر سر این که چه مقدار از محتوای کتاب از منابع یونانی و هندی و عبری گرفته شده است اختلاف نظر دارند

معمولاٌ در حل معادلات دو عمل معمول است خوارزمی این دو را تنقیح و تدوین کرد و از این راه به واردساختن جبر به مرحله علمی کمک شایانی انجام داد اثر ریاضی دیگری که چندی پس از جبر نوشته شد رساله ای است مقدماتی در حساب که ارقام هندی در آن به کار رفته بود و نخستین کتابی بود که نظام ارزش مکانی را به نحوی اصولی و منظم شرح می داد

کتاب صورت الارض که اثری است در زمینه جغرافیا اندک زمانی بعد از سال 195 – 196 نوشته شده است و تقریباٌ فهرست طولها و عرضهای همه شهرهای بزرگ و اماکن را شامل می شود این اثر که احتمالاٌ‌ مبتنی بر نقشه جهان نمای مامون است به نوبه خود مبتنی بر جغرافیای بطلمیوسی بود این کتاب از بعضی جهات دقیق تر از اثر بطلمیوس بود خاصه در قلمرو اسلام.

تنها اثر دیگری که بر جای مانده است رساله کوتاهی است درباره تقویم یهود. خوارزمی دو کتاب نیز در بارهاسطرلاب نوشت آثار علمی خوارزمی از حیث تعداد کم ولی از نفوذ بی بدیل برخوردارند زیرا که مدخلی بر علوم یونانی و هندی فراهم آورده اند بخشی از جبر دوبار در قرن ششم / دوازدهم به لاتینی ترجمه شد و نفوذی عمده بر جبر قرون وسطایی داشت رساله خوارزمی در باره ارقام هندی پس از آنکه در قرن دوازدهم به لاتینی ترجمه و منتشر شد بزرگترین تاثیر را بخشید نام خوارزمی مترادف شد با هر کتابی که در باره حساب جدید نوشته می شد

الگوریتم به معنی قاعده محاسبه کتاب جبر و مقابله خوارزمی که به عنوان الجبرا به لاتینی ترجمه گردید باعث شد که همین کلمه در زبانهای اروپایی به معنای جبر به کار رود نام خوارزمی هم در ترجمه به جای الخوارزمی به صورت الگوریتمی تصنیف گردید و الفاظ آلگوریسم و نظایر آنها در زبانهای اروپایی که به معنی فن محاسبه ارقام یا علامات دیگر است مشتق از آن می باشد.

 

ارقام هندی که به غلط ارقام عربی نامیده می شود از طریق آثار فیبوناتچی به اروپا وارد گردید همین ارقام انقلابی در ریاضیات به وجود آورد و هر گونه اعمال محاسباتی را مقدور ساخت باری کتاب جبر خوارزمی قرنها در اروپا ماخذ و مرجع دانشمندان و محققین بوده و یوهانس هیسپالنسیس و گراردوس کرموننسیس و رابرت چستری در قرن دوازدهم هر یک از آن را به زبان لاتینی ترجمه کردند نفوذ کتاب زیج السند چندان زیاد نبود اما نخستین اثر از این گونه بود که به صورت ترجمه لاتینی به همت آدلاردباثی در قرن دوازدهم به غرب رسید

از کارهای دیگر خوارزمی تهیه اطلسی از نقشه آسمان و زمین و همچنین اصلاح نقشه های جغرافیایی بطلمیوس بود جغرافیای وی تا اواخر قرن نوزدهم در اروپا ناشناخته ماند، دیگر از کتب مهم خوارزمی کتاب مفاتیح العلوم است که کتاب مهم و ارزنده ای است

خوارزمی در حدود سال 848 میلادی مطابق با 232 هجری قمری در گذشت

 

کار کلاسی صفحه کاروفناوری نهم پودمان الگوریتم

سوال :

یک کارگاه تولیدی لباس باید در هفته حداقل 560000 تومان سود داشته باشد. اگر قیمت فروش هر لباس 15درصد بیشتر از هزینهٔ تولید آن باشد، الگوریتمی بنویسید که هزینهٔ تولید یک لباس را بپرسد و حداقل تعداد لباسی را که باید در هفته تولید شود محاسبه کند.

http://suherfe.blogfa.com

جواب :

 برای خلاصه کردن جواب باید ابتدا مسئله را خوب فهمید سپس از متغییر ها یا علائمی برای خلاصه کردن جواب استفاده کرد.

مانند:

در این الگوریتم متغیری که هزینه تولید یک لباس است را می نامیم

با ضرب در 15 درصد مقدار سود حاصل از فروش هر لباس به دست می آید که به آن P می گوییم

وقتی 560000 بر P تقسیم شود حداقل تعداد لباس هایی که در یک هفته باید تولید شود به دست می آید.

گرد کردن یک عدد اعشاری به سمت بالا به خاطر رند کردن جواب است.

http://suherfe.blogfa.com

1- شروع
2-  هزینه تولید یک لباس را در متغیر A قرار دهید.
3- مقدار سود حاصل از فروش هر لباس A × % 15 که آن را P می نامیم
4- حداقل تعداد لباس های دوخته شده  560000÷Pکه آن را X می نامیم
5- گردکردن X به سمت بالا 
6-  پایان

http://suherfe.blogfa.com

http://suherfe.blogfa.com

کار کلاسی صفحه 11 کاروفناوری نهم پودمان الگوریتم

سوال : 

روندنمای مثال را به گونه ای تغییر دهید که بتواند میانگین هر تعداد عدد دلخواه را به دست آورد.

جواب:

در این روندنما متغیر برای تعداد اعداد و متغیر A برای دریافت نمره ها، متغیر I برای شمارش تکرار مراحل، متغیر برای نگهداشتن حاصل جمع مقدارهای A به کار می رود.

تفاوت این روندنما با روندنمای قبلی در این است که بعد از شروع، تعدادی اعداد از ورودی دریافت می شود و در متغیر قرار داده می شود و در قسمت شرط حلقه به جای عدد 8 ، هر بار شمارنده یا متغیر I با این متغیر مقایسه می شود؛ وقتی مقدار I مساوی N شود، جواب شرط I< N "خیر" می شود و از حلقه خارج می شود. همچنین برای محاسبه میانگین نیز مجموع تقسیم بر N می شود.

http://suherfe.blogfa.com

 

 

 

 

 

 

http://suherfe.blogfa.com

کار کلاسی صفحه 12 کاروفناوری نهم پودمان الگوریتم نمونه فلوچارت 2

سوال : 

فلوچارت پروژه مراحل ساخت جرثقیل پودمان ساز و کار حرکتی نمونه دوم

جواب:در فلوچارت زیر شما می توانید مراحل ساخت جرثقیل را مشاهده نمایید.

 

http://suherfe.blogfa.comhttp://suherfe.blogfa.comhttp://suherfe.blogfa.comhttp://suherfe.blogfa.comhttp://suherfe.blogfa.com

                                                              پایان

                                                                      

 

                            جواب:در فلوچارت زیر شما می توانید مراحل ساخت جرثقیل را مشاهده نمایید.

 

 

http://suherfe.blogfa.comhttp://suherfe.blogfa.comhttp://suherfe.blogfa.comhttp://suherfe.blogfa.comhttp://suherfe.blogfa.com

 

                                         

کار کلاسی صفحه 14 کاروفناوری نهم پودمان ترسیم با رایانه

سوال : در گروه خود بحث کنید که آیندهٔ فناوری ترسیم و طراحی با رایانه چگونه خواهد شد؟

 سپس نتایج را در کلاس ارائه دهید.

جواب : در جهان پیچیده و پیشرفته امروزی بیشتر طراحی ها و ترسیمات فنی مهندسی و سایر رشته ها ناگزیر باید با رایانه ها و نرم افزار های مختلف و تحت تخصص متخصصین مربوطه انجام شود تا دقت و سرعت و ظرافت ساخت و ساز رعایت شود.

 

تحقیق کنید صفحه 14 کاروفناوری نهم پودمان ترسیم با رایانه

سوال : در گروه خود با جست وجو در اینترنت، کتاب ها و منابع دیگر در مورد اینکه ترسیم با رایانه در چه مشاغل و حرفه های دیگری می تواند کاربرد داشته باشد، تحقیق کنید.

 سپس نتایج را در کلاس ارائه دهید.

 

جواب : امروزه با توجه به رشد صنایع و حرفه ای شدن مشاغل و تخصصی شدن کاره،  ترسیم با رایانه یکی از شالوده ها و بنیان های تقریبا 80 درصد از صنایع و حرف تخصصی می باشد.

طراحی و ترسیم به کمک رایانه  CAD: COMPUTER AIDED DESIGN  هم اکنون در بسیاری از صنایع و به وسیله نرم افزارهای بسیار تخصصی و افراد متخصص رونق دارد بطوری که بدون ترسیم با رایانه تمام روال روبه جلوی صنایع مختل می شود. 

مانند :

صنایع عمران و ساختمان - صنایع و رشته های مکانیک - صنایع هوا و فضا - رشته تاسیسات - کلیه رشته های فنی و مهندسی - اتومکانیک - طراحی ساخت و تولید - رشته های برق و الکترونیک - خودروسازی - سینما و............................ بسیاری از رشته ها و تخصص های دیگر

   

http://suherfe.blogfa.com

                         کار کلاسی صفحه 15 کاروفناوری نهم پودمان ترسیم با رایانه

سوال :

با هم اندیشی در گروه مزایای دیگری برای استفاده از فناوری ترسیم با رایانه را بررسی کنید و در جدول زیر بنویسید. همچنین برای ترسیم با رایانه بایستی چه چیزهایی فراهم باشد و چه نکاتی را رعایت نمایید؟

جواب: در جدول زیر می توانید جواب را مشاهده نمایید.

http://suherfe.blogfa.com

 

                         جواب پرسش صفحه 28 کتاب کاروفناوری پایه نهم پودمان سازوکارهای حرکتی

سوال: هرگز به اجزای در حال حرکتِ ساز و کارهای حرکتی نباید دست زد. چرا؟

 

جواب : در هر مکانیزم سازوکار حرکتی بر اساس قانون اهرم ها قدرت و گشتاور زیاد و بسیار زیادی تولید و خارج می شود که می تواند توان بسیاری داشته باشد حتی سازو کارهای حرکتی کوچک.

حال اگر فردی دستان یا هر یک از اجزای بدن خود را درگیر این مکانیزم ها کند چون با نیروی زیادی مواجه می شود آسیب بسیاری ممکن است به دستان یا سایر اعضای بدن او وارد شود و حتی در مواردی باعث قطع عضو یا مرگ شود پس به هیچ عنوان نباید به سازوکارهای حرکتی از هرنوع که باشند دست زد.

 

کارکلاسی صفحه 30 کتاب کاروفناوری پایه نهم پودمان سازوکارهای حرکتی

سوال : در گروه خود، با توجه به کارهای کلاسی انجام شده جدول  زیر را تکمیل کنید.

http://suherfe.blogfa.com

تحقیق کنید صفحه 33 کاروفناوری نهم پودمان سازوکارهای حرکتی

سوال : دلیل استفاده از ساز و کار حرکتی چرخ و تسمه را در پروژهٔ ساخت جرثقیل مورد بررسی قرار دهید. روش های دیگری برای این کار پیدا کنید و آن ها را در کلاس ارائه دهید.

 

جواب : به دلایل زیر از از ساز و کار حرکتی چرخ و تسمه در این جرثقیل استفاده شده است.

1- سادگی و کم هزینه بودن چرخ و تسمه و ساخت آن با وسایل ساده و دور ریختنی

2- بی صدا بودن و روانی حرکت

3- دلیل اصلی - به علت سرعت بالا و زیاد موتور الکتریکی لازم است این سرعت به نسبت زیادی کم شود تا بتوان از این سرعت کم در جرثقیل استفاده کرد به همین دلیل با بستن یک پولی کوچک به سر موتور الکتریکی و انتقال حرکت تند پولی با تسمه به یک پولی خیلی بزرگ می توان سرعت کم و مناسبی را با کم ترین هزینه به دست آورد

4- قابل انعطاف بودن و سهولت تنظیم مکانیزم

اما برای این کار می توان از روش های دیگری نیز استفاده کرد مانند:

استفاده از گیربکس چرخ دنده و سازوکار چرخ و زنجیر

استفاده از روش های ذکر شده سرعت کم به همراه قدرت خیلی زیادی ایجاد خواهد کرد.

 

               جواب پرسش صفحه 34 کتاب کاروفناوری پایه نهم پودمان سازوکارهای حرکتی

سوال: آیا می دانید جرثقیل ها امروزه چه کاربردهایی دارند؟

فهرستی از کاربردهای جرثقیل ها به همراه تصاویر آن ها را در نرم افزار word تهيه كنید و فایل آن را برای دبیر خود از طریق رایانامه ارسال نمایید.

جواب : جرثقیل (crane) ماشینی بسیار کارآمد و مفیدی در صنعت است که با سازوکارهای مختلفی که دارد با استفاده و الهام از قانون اهرم ها در فیزیک می تواند بارهای سنگین را جابجا کند و کارها را ساده تر کند .

جرثقیل بر اساس نوع کاری که انجام می دهد به 2 نوع عمده تقسیم می شود.

الف - جرثقیل صنعتی 

ب - جرثقیل ساختمانی tower cranes

از جرثقیل صنعتی در کلیه اعمال صنعتی در بنادر - کارخانه ها - شهرها و ..... استفاده می شود

ولی جرثقیل ساختمانی فقط در ساخت و ساز و انجام عملیات ساختمانی کاربرد دارد.

 

http://suherfe.blogfa.com

جواب پرسش صفحه 35 کتاب کاروفناوری پایه نهم پودمان سازوکارهای حرکتی

سوال: ساز و کار حرکتی استفاده شده در ساخت حلزون چیست؟ چند مثال از کاربردهای آن نام ببرید.

جواب : ساز و کار حرکتی استفاده شده در پروژهٔ ساخت حلزون عبارت است از سازو کار حرکت بادامک

با این سازو کار می توان حرکت رفت و برگشتی ایجاد نمود

این سازو کار در وسایل زیر نیز به کار می رود .

چرخ خیاطی - حرکت سوپاپ های خودرو - اسباب بازی و..............................

                                             

کار کلاسی صفحه 43کتاب کاروفناوری نهم پودمان بازی های رایانه ای

سوال :

پس از دیدن بازی های ساده، در گروه خود در مورد آن ها بحث نمایید و در سبک های جدول زیر دسته بندی کنید و برای هردسته چند ویژگی بنویسید.

جواب :

http://suherfe.blogfa.com

                               

 

                           جواب پرسش صفحه 44 کتاب کاروفناوری پایه نهم پودمان بازی های رایانه ای

سوال:

چند موتور سازندهٔ بازی نام ببرید.

جواب : 

موتور بازی Game Engine

موتورهای بازی در واقع دارای ابزارهای نرم افزاری هستند که با استفاده از آنها روند تولید و توسعه بازی آسانتر می شود. با وجود موتور بازی دیگر لازم نیست طراح خود را درگیر خیلی از مسائل مباحث کلی و مشترک مانند برنامه نویسی توابع و طراحی گرافیکی کند. با استفاده از موتور بازی تولیدکنندگان و توسعه دهندگان بازیها تنها بر روی جزئیات و مباحث تخصصی تر تمرکز می کنند.

موتورهای بازی را گاهی اوقات "میان افزار بازی" نیز می نامند زیرا آنها یک سکوی نرم افزاری منعطف و قابل استفاده مجدد را ارائه می کنند که تمام کاربردهای موردنیاز را فراهم می آورند تا درحالی که هزینه ها،پیچیدگی ها و زمان ارائه به بازار که همگی این عوامل در صنعت رقابتی بازی های کامپیوتری حیاتی می باشند کم می کند، توسعه و تولید بازی ها را امکان پذیر سازد .

موتورهای معروف بازی سازی عبارتند از:

                Unity 3D Pro ، Game Maker ، UDK ، Hero Engine ، Madness Engine ، Sca

 

 

 

جواب پرسش صفحه 60 کتاب کاروفناوری پایه نهم پودمان برق

سوال:

سیم ارت به چه دلیل استفاده می شود؟

جواب :

سیم ارت (earth) به معناي سیم زمين مي باشد كه در صنعت برق به آن سيستم اتصال زمين مي گويند . وظيفه اصلي سيستم ارتينگ اين است كه هر جريان الكتريكي كه وارد اين سيستم شد را به طور كامل به زمين منتقل كند.سيستم ارتينگ متشكل از چاه ارت و سيم متصل به چاه ميباشد . اگر ما بدنه تمام دستگاه هاي برقي اعم از صنعتي و مخابراتي و خانگي و...و يا به طور كلي هرنوع مصرف كننده برق را توسط يك رشته سيم به سيم اتصال به زمين متصل كنيم،يك سيستم ارتينگ ايجاد كرده ايم .

هدف از ايجاد اين سيستم اين است كه اگر هريك از سيم هاي فاز و يا سيم نول به هر طريقي به بدنه دستگاه اتصال يابد و مدار الكتريكي مورد نظر دچار نشتي جريان شود؛اين نشتي جريان توسط سيم ارت به زمين منتقل شده و از برق گرفتگي و يا در مواردي اتصالي دستگاه جلوگيري مي شود .

 

 

جواب پرسش صفحه 62 کتاب کاروفناوری پایه نهم پودمان برق

سوال:

آیا لامپ هایی که به عنوان کم مصرف شناخته می شوند، در روشنایی خانگی بهترین گزینه است؟ اگر جواب منفی است دلیل آن چیست؟ در مورد راه حل جایگزین بیندیشید

جواب :

لامپ کم مصرف علی رغم داشتن مصرف پایین نسبت به لامپ های رشته ای دارای مضرات زیست محیطی است که می توان از لامپ های ال ای دی به عنوان جایگزین نام برد که علی رغم قیمت بالاتر نسبت به لامپ های کم مصرف، مصرف پائین تر و بهره وری بالاتر دارد.

لامپپ هاي کم مصرف همانند لامپ هاي فلوروسنت لوله اي هستند،که براي تولید نور سفید به میزان 4 میلیگرم "جیوه ( quicksilver ") در آنها استفاده مي شود. و در صورت شکستن برای افراد و محیط زیست خطرناکند

http://suherfe.blogfa.com

لامپهاي مهتابي بر خلاف لامپ هاي رشته اي که 4 درصد انرژي را به نور تبدیل مي کند قادرند 55 درصد انرژي را به نور تبدیل کنند.

 

 

تحقیق کنید صفحه 63 کاروفناوری نهم پودمان برق

سوال : شکستن لامپ های مهتابی و کم مصرف چه ضرری برای سلامت انسان و چه خطری برای محیط زیست دارد؟

جواب :

با توجه بر اینکه "جیوه" ماده سمي ا ست، و از آن در لامپ های کم مصرف استفاده شده  انتشار این ماده در محیط ، اثرات نامطلوبي بر روي مغز جنین، عقیم شدن، سردرد و کاهش حافظه دارد. از این رو در حال حاضر در دنیا استفاده از این ماده در تولید "ترموستات " و "دماسنج"ها ممنوع اعلام شده است.

مشکل اصلي این ماده سمي زماني است که لامپ هاي کم مصرف شکسته مي شود و جیوه آن در محیط منتشر مي شود پس زماني که لامپ هاي فلوروسنتي فشرده شکسته مي شود پودر جیوه بر روي و سایل و اشیاي موجود در محیط مي نشیند که در این صورت لازم ا ست ضمن استفاده از دستکش و دستمال هاي تنظیف، سیستم هاي تهویه، برودتي و جاروبرقي خاموش شود تا از انتشار آن در محیط زیست جلوگیري شود.

علاوه بر این، لامپ هاي کم مصرف باید در مراکز بازیافت ویژه اي جمع آوري شود تا با زباله هاي معمول معدوم نشوند .لامپ هاي کم مصرف از تغییر فرکانس شدت و ضعف نور برخوردار هستند که این امر موجب آسیب رساندن به چشم و ایجاد بیماري هایي چون آب مروارید مي شود .

می توان یونیزاسیون را از دیگر معایب این لامپ ها نام برد به طوری که یونیزاسیون نور لامپ هاي فلور سنتي در دراز مدت اثرات تخریبي بر روي بافت هاي پوست ایجاد مي کند از این رو بر اساس پروتکل هاي جهاني استفاده از این لامپ ها در سوله هاي جوجه کشي، مرغداري ها، گاوداري ها و صنایع تبدیل چون پوست و چرم که زمینه فساد آنها را فراهم مي کند جلوگیري مي شود .

شاید بتوان لامپ هاي کم مصرف را "بمب هاي شیمیایي" معرفي کرد و یادآور شد: خطرات زیست محیطي لامپ هاي فلورسنتي به گونه اي است که اگر لامپ فلورسنتي بر روي خاک شکسته شود تا چند سال هیچ گیاه و درختي در آن منطقه قادر به رشد نیست

 

 

http://suherfe.blogfa.com

جواب پرسش صفحه 70 کتاب کاروفناوری پایه نهم پودمان تاسیسات مکانیکی

سوال:علت به کارگیری دو آچار در باز و بسته کردن شیر چیست؟

جواب : به علت های زیر:

ممکن است اتصالات پشت شیر زنگ زده یا فرسوده باشند که برای مهار و محکم نگه داشتن آن ها از دو آچار برای باز و بستن استفاده می نماییم یا ممکن است اتصالات گردان دیگری پشت شیر باشد .

می توان از دو آچار، فرانسه و آچار لوله گیر ( کلاغی یا شلاقی ) استفاده نمود.

 

http://suherfe.blogfa.com

جواب پرسش صفحه 71 کتاب کاروفناوری پایه نهم پودمان تاسیسات مکانیکی

سوال:

1- در زمان بستن کلگی شیر، شیر باید در حالت باز باشد. به نظر شما دلیل این کار چیست؟

جواب : زیرا هنگام باز بودن شیر آب مغزی به بیرون پیچیده و طول مغزی زیاد است پس اگر کلگی شیر را روی آن قرار داده و با آچار بپیچیم چون طول زیاد می شود در اثر پیچاندن واشر به انتهای شیر برخورد کرده و باعث خرابی آن می شود.پس هنگام بستن کلگی برای اینکه این اتفاق نیفتد باید پیچ شیر را به صورت بسته قرار دهیم.

2- جنس واشر آب بندی از چه ماده ای است؟ چرا؟

جواب : جنس واشر معمولاً از پلاستیک نرم و محکم است تا به خوبی شیر را  آب بندی کند و عمر طولانی نیز داشته باشد.

 

تحقیق کنید صفحه 72 کاروفناوری نهم پودمان تاسیسات مکانیکی

سوال:

آیا به ساز و کار حرکتی شیرهای برداشت توجه کرده اید؟ در گروه خود با جست و جو در اینترنت، کتاب ها و منابع دیگر، در این خصوص تحقیق کنید و نتایج آن را در کلاس ارائه دهید.

جواب:

سازوکار به کار رفته در تمام شیرهای چرخان از نوع سازوکار پیچ حرکتی است که در آن با گشتن و چرخش یک پیچ یا فلکه حرکت عمودی در دل شیر ایجاد شده و مجموعه آب بندی را به جلو و عقب می راند و باعث بستن و باز شدن شیر می شود.

اما شیرهای دیگری نیز هستند که مکانیزم های دیگری دارند و جهت کارهای خاص یا ...... استفاده می شوند و  نحوه آب بندی آنها به صورت مخروطی - کره ای - ساجمه ای - لغزان و ......... است

 

 

تحقیق کنید صفحه 77 کاروفناوری نهم پودمان تاسیسات مکانیکی

سوال:

آیا تا کنون به تأسیسات ساختمان به عنوان قلب تپندهٔ آن توجه کرده اید؟ در گروه خود با جست و جو در اینترنت، کتاب ها و منابع دیگر، در خصوص شباهت سیستم های تأسیساتی به قلب انسان تحقیق کنید و نتایج آن را در کلاس ارائه دهید.

جواب :

ساختار سیستم های تاسیسات حرارتی و برودتی یک ساختمان به صورت رفت و برگشت است که دقیقا مانند شبکه رگ ها و قلب انسان یا شبکه گردش خون عمل می کند.

در سیستم گردش خون انسان، قلب باعث حرکت خون در رگها می شود و  شش ها باعث احیاء و زنده شدن خون می گردنند و گردش خون به صورت ممتد و جاری در گردش است و این عمل باعث فعال و زنده نگه داشتن بدن می شود.

عملکرد سیستم تاسیسات یک ساختمان نیز دقیقاَ شبیه سیستم گردش خون انسان است در این سیستم که می تواند هم برودتی (سرمایی) و هم حرارتی (گرمایی) باشد شبکه لوله مانند رگ ها آب را در خود جاری می کنند و پمپ های سیستم مانند قلب کار گردش آب را به عهده دارند همچنین وسایل سرمایی و گرمایی مانند شش ها کار احیاء آب را برعهده دارند.

سیستم تاسیسات ساختمان می تواند مانند سیستم گردش خون، یک سیستم بسته و پویا باشد

 

تحقیق کنید کاروفناوری هشتم

تحقیق کنید کاروفناوری نهم

تحقیق کنید صفحه 98 کاروفناوری نهم پودمان خودرو

در گروه خود با جست و جو در اینترنت، کتاب ها و منابع دیگر در خصوص مایع خنک کنندهٔ موتور و ویژگی های آن، تحقیق کنید و نتایج آن را در کلاس ارائه دهید.

جواب :

انواع سیستم های خنک کاری موتور: دو نوع سیستم خنک کاری برای انتقال حرارت بلوک سیلندر و سرسیلندر وجود دارد. سیستم های هوا خنک و آب خنک،

در سیستم های آب خنک، گرما با استفاده از یک واسط خنک کاری مایع، توسط کانال های خنک کاری داخلی به بیرون منتقل می شود.

سیستم های آب خنک بسیار کم سر و صداتر از سیستم های هوا خنک می باشند، زیرا کانالهای خنک کاری صدای فرآیندهای احتراق را جذب می کند،

سیستمهای مایع در معرض مشکلاتی چون یخ زدن، خوردگی و نشتی هستند، در حالی که این مشکلات در سیستم های هوا خنک وجود ندارد.

پس : مایع خنک کاری باید ویژگی های زیر را داشته باشد.

- روان و سیال باشد.

- درجه جوش بالا و درجه انجماد  پایینی داشته باشد.

- انتقال حرارت بالایی داشته باشد.

- براحتی در دسترس باشد.

- باعث خورندگی و زنگ زدگی نشود. بلکه باید باعث رسوب زدایی شود

 

http://suherfe.blogfa.com

پرسش صفحه 103 کاروفناوری نهم پودمان خودرو

سوال : در صورت روشن شدن چراغ هشدار عیب موتور در هنگام رانندگی، چه باید کرد؟

جواب : همانطور که از نام این چراغ پیداست هنگام به وجود آمدن عیبی و یا اختلال در کار قسمتی از خودرو این چراغ روشن می شود و به راننده هشدار و پیامی مبنی بر عدم کارکرد صحیح قسمتی از خودرو را می دهد. پس لازم است هنگام روشن شدن این چراغ ها در صورت امکان ایست راننده باید ماشین را متوقف و عیب یابی را انجام دهد یا در اولین فرصت خودرو را به تعمیرگاه مجاز هدایت و رفع عیب نماید.

این چراغ ها بستگی به نوع خودرو می تواند متفاوت باشد ولی مهمترین آنها عبارتند از:

چراغ نبستن کمربند ایمنی

چراغ باز بودن درب خودرو

چراغ درجه حرارت بالای خودرو

چراغ تمام شدن لنت ها

چراغ کم بودن روغن یا فشار روغن در موتور

چراغ خالی بودن باک بنزین

چراغ تنظیم موتور

چراغ عدم کارکرد صحیح دینام

 

 

جواب پرسش صفحه 129 کتاب کاروفناوری پایه نهم پودمان برجسته کاری روی مس

سوال: به نظر شما چه کاربردهای دیگری می توان برای پلاک مسی آماده شده در نظر گرفت ؟

جواب :

دامنه استفاده از دست سازه ای حکاکی شده مسی می تواند بسیار زیاد باشد که آن هم به علت مقاومت زیاد مس به زنگ زدگی و خورندگی و زیبایی آن است . پس با توجه به هدف ساخت می توان در موارد زیر از دستکوب ها و پلاک های مسی استفاده کرد.

تابلوها و پلاک های تزئینی - پلاک درب منزل - تابلوی راهنما در ادارات - تابلوی درج سمت - تابلوی سر درب اتاق های ادارات - ظروف مختلف - ورقه های فانتزی و ............................

 

تحقیق کنید صفحه 129 کتاب کاروفناوری نهم

فلز مس در زمینه های زیادی از جمله برق، الکترونیک، ارتباطات، ساختمان، حمل و نقل، لوازم و ماشین آلات صنعتی و کشاورزی، کاربرد دارد. در گروه خود با جست و جو در اینترنت، کتاب ها و منابع دیگر در این خصوص تحقیق کنید و نتایج آن را در کلاس ارائه دهید.

خواص و کاربردهای فلز مس

مس قديمى ترین فلز صنعتى است كه بشر از حدود 5 هزار سال قبل از ميلاد با آن آشنا شده است. برخى عقيده دارند كه اولين فلز شناخته شده طلا مى باشد ولى در هر حال تمام محققين بر این عقيده متفق هستندكه دستيابى بشر به صنايع فلزى با شناخته شدن مس آغازگرديده است.كاهش ذخاير سطحى مس منجر به استفاده بشر از آلياژ مس و قلع تحت نام مفرغ (برنز) گرديد و بدین ترتيب دوره مفرغ درتاريخ تكامل و تحول هاى صنعتى بشر از هزارسال قبل ازميلاد آغازگرديد و در هزاره اول قبل ازميلاد باكشف آهن پايان پذيرفت.

كشف آهن و توليد فولاد ارزش هاى دفاعى و تهاجمى مس در ساختن نيزه، سپر، خنجر، و... را كاهش داد و براى مدت هاى طولانى مس و آلياژهاى آنها بيشتر در مصارف خانگى و تزئينى بکارميرفت. دوره رونق كليسا، براى برنج سازان نيز يك دوره طلایى محسوب مى شود و با شناخت قابليت طنين صدا كه درمس وآلياژهاى آن وجود دارد این فلزمصارف جديدى پيداكرد. دستيابى بشر به اسلحه گرم و رواج صنايع الكتريكى نيز رونق وگسترش جديدى براى كاربرد مس محسوب می گردد.

برچسب ها جواب فعالیت های کار وفناوری نهم , تحقیق جواب فعالیت های کار وفناوری نهم , دانلود جواب فعالیت های کار وفناوری نهم , در مورد جواب فعالیت های کار وفناوری نهم , در گروه خود با جست و جو در اینترنت، کتاب ها و منابع دیگر در مورد دانشمند ایرانی ابو جعفر محمد بن موسی الخوارزمی , یک کارگاه تولیدی لباس باید در هفته حداقل 560000 تومان سود داشته باشد. اگر قیمت فروش هر لباس 15درصد بیشتر از هزینهٔ , روندنمای مثال 5 را به گونه ای تغییر دهید که بتواند میانگین هر تعداد عدد دلخواه را به دست آورد. , فلوچارت پروژه مراحل ساخت جرثقیل پودمان ساز و کار حرکتی نمونه دوم , سوال : در گروه خود بحث کنید که آیندهٔ فناوری ترسیم و طراحی با رایانه چگونه خواهد شد؟ , سوال : در گروه خود با جست وجو در اینترنت، کتاب ها و منابع دیگر در مورد اینکه ترسیم با رایانه در چه مشاغل و حرفه ه , با هم اندیشی در گروه مزایای دیگری برای استفاده از فناوری ترسیم با رایانه را بررسی کنید و در جدول زیر بنویسید. ه , سوال: هرگز به اجزای در حال حرکتِ ساز و کارهای حرکتی نباید دست زد. چرا؟ , سوال : در گروه خود، با توجه به کارهای کلاسی انجام شده جدول زیر را تکمیل کنید. , سوال : دلیل استفاده از ساز و کار حرکتی چرخ و تسمه را در پروژهٔ ساخت جرثقیل مورد بررسی قرار دهید. روش های دیگری بر , سوال: آیا می دانید جرثقیل ها امروزه چه کاربردهایی دارند؟ , سوال: ساز و کار حرکتی استفاده شده در ساخت حلزون چیست؟ چند مثال از کاربردهای آن نام ببرید. , پس از دیدن بازی های ساده، در گروه خود در مورد آن ها بحث نمایید و در سبک های جدول زیر دسته بندی کنید و برای هردسته , چند موتور سازندهٔ بازی نام ببرید. , سیم ارت به چه دلیل استفاده می شود؟ , آیا لامپ هایی که به عنوان کم مصرف شناخته می شوند، در روشنایی خانگی بهترین گزینه است؟ اگر جواب منفی است دلیل آن ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
پایان نامه ، پروپوزال و مقالات دانش آموزی و دانشجویی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    میزان رضایت شما از سایت؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1787
  • کل نظرات : 85
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 396
  • آی پی امروز : 346
  • آی پی دیروز : 347
  • بازدید امروز : 1,042
  • باردید دیروز : 886
  • گوگل امروز : 88
  • گوگل دیروز : 84
  • بازدید هفته : 6,219
  • بازدید ماه : 23,403
  • بازدید سال : 248,203
  • بازدید کلی : 2,790,922