loading...
پیران فایل
پروپوزال و پایان نامه همه رشته ها
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
فعالیت های کلاس دهم تصویر سازی مدرسه شهید فهمیده+برنامه امتحانات هنرستان شهید فهمیده 20 2652 admin_piranshahrnet
نمرات (درس excel) آخرین ویرایش + مستمر 0 929 admin_piranshahrnet
نمره اطلاعات و ارتباطات آخرین ویرایش نوبت اول+ مستمر 8 1633 admin_piranshahrnet
دانلود کتاب.... و بررسی روشهای نفوذ به وب و تامین امنیت آن(نویسنده محمود عبدالهی) 0 1090 admin_piranshahrnet
فروشگاه مقالات و پروژه های دانشجویی و دانش آموزی فعال می باشد 0 1060 admin_piranshahrnet
گالری تصاویر مدرسه شهید فهمیده پیرانشهر 0 1116 admin_piranshahrnet
نمرات (درس مفاهیم پایه + نمره امتحان) آخرین ویرایش + مستمر 4 1379 admin_piranshahrnet
خالیدنجمی ریس کمیسون فرهنگی واموزش عالی:جامعه توسعه یافته نیازمندمعلمان باانگیزه است 0 1058 admin_piranshahrnet
نمرات (درس word) آخرین ویرایش نوبت اول + مستمر 0 1032 admin_piranshahrnet
نمرات (درس پاورپوینت) آخرین ویرایش + مستمر 0 908 admin_piranshahrnet
نمرات (درس سیسم عامل) + مستمر 0 883 admin_piranshahrnet
​روش محاسبه نمرات (درس مفاهیم پایه) 0 992 admin_piranshahrnet
محمود عبدالهی بازدید : 455 دوشنبه 16 فروردین 1395 نظرات (0)

تقویت مهارت برقراری ارتباط با دیگران

من اعتماد به نفسم در جمع همکاران و کلا غریبه ها بسیار پایین است و نمی توانم نزد آنها درست صحبت کنم. لطفا راهنمایی ام کنید.

مهارت برقراری ارتباط با دیگران

 تلاش برای بهبود مهارتهای ضعیف ارتباطی می تواند یک تفاوت بزرگ در نحوه تعامل و ارتباط شما با دیگران ایجاد کند و در واقع شما اولین مرحله اصلی در تقویت این مهارت را طی کرده اید: "اراده برای انجام این کار".

حال می توانید سراغ سایر مراحل عملی دیگر بروید تا مهارتهایتان را تقویت کنید. این مراحل عملی عبارتند از:
1. اغلب مشکلات ارتباط نفر به نفر شامل دو مرحله و فرآیند متمایز است که برای وقوع ارتباط موثر باید به طور مناسبی طی شود. این دو مرحله عبارتند از ارسال یک پیام و دریافت آن.

به هر حال ناتوانی در رساندن پیام مناسب، می تواند ختم به پیدایش مهارت ارتباطی ضعیف در هر دو طرف شود. با استفاده از یک سری روشها و تکنیکها برای بهبود مهارت ارتباطات ضعیف خود، می توانید پیغام "تمایل به برقراری رابطه" را ارسال نمایید و در فهم آنچه دیگران می گویند و پیغامهایی که ارسال می کنند؛ زبردست شوید.
 
2. مهارت سخن گفتن خود را تقویت کنید. برای بهبود ارتباطات و مهارتهای سخن گفتن، زمانی که شما فرستنده پیام هستید از مراحل زیر استفاده کنید:

به طور واضح صحبت کنید

-   ممکن است ساده به نظر برسد اما لهجه های غلیظ، خستگی و استفاده از کلمات مبهم و دوپهلو می تواند حرف و صحبت شما را برای دیگران تبدیل به یک راز کند.

-  صحبت کردن خود را آهسته کنید. وقتی با دیگران صحبت می کنید زمان را مشخص کرده و حتی ثبت کنید. برخی از افراد به سبب موقعیت جغرافیایی و بومی خود در کشور خیلی سریع و تند صحبت می کنند و این موضوع برای یک نفر که اهل آن ناحیه نیست می تواند این وضعیت گیج کننده بوده و یا با این ویژگی نامانوس باشد.

-  روی نکات مهم تاکید کنید. تن صدا و لحن خود را هنگام گفتن یک نکته یا مطلب مهم تغییر دهید. این تغییر تن صدا به عنوان یک ایما و اشاره طبیعی برای شنونده عمل می کنند و به او گوشزد می کنند که در حال گفتن چیز مهمی هستند.

 -  هنگام صحبت کردن از حواس پرتی پرهیز کنید. بهترین و ایده آل ترین مکان برای تعامل و ارتباط، یک اتاق آرام و ساکت است که هیچ سر و صدای مزاحمی در آن به گوش نرسد. متاسفانه، در اکثر مواقع این یک وضعیت واقع گرایانه نیست. اما به هر حال می توانید با خاموش کردن تلویزیون یا رادیو قبل از صحبت کردن حواس پرتی خود را کاهش دهید. همچنین با بستن درها و پنجره ها می توانید از سر و صدای محیط اطراف خلاص شوید.

-  از انجام همزمان چندین کار هنگام صحبت کردن پرهیز کنید. هنگام حرف زدن خوراکی در دهان نگذارید. فنجان قهوه یا چای را زمین بگذارید بعد حرف بزنید. هنگامی که مشغول چک کردن پست الکترونیک خود هستید، سعی نکنید درباره یک موضوع مهم با کسی به گفتگو بنشینید. وقتی که وظیفه ارسال پیام خود را به اتمام رساندید از شنونده خود بازخورد بگیرید. آنچه که آنها به شما می گویند به شما کمک می کند که بفهمید آیا آنها متوجه پیغام شما شده اند یا نه؟
 
-  درباره شنوندگان خود فکر کنید و لغات و عبارات خود را متناسب با آنها انتخاب کنید.

مهارتهای شنیداری خود را تقویت کنید

برای تقویت این مهارت ها، زمانی که شما گیرنده و دریافت کننده پیغام هستید نکات زیر را در نظر بگیرید:

 -  به دقت گوش دهید. روی کلمات گوینده خوب تمرکز کنید و هرگز سعی نکنید درباره آنچه که می خواهید بگوید پیش بینی کنید. به عبارت بهتر یک دفعه سراغ جمع بندی نروید. هنگام گوش دادن به حرفهای دیگران به حالتهای چهره و صورت گوینده خوب نگاه کنید. این حالتها می تواند فهم و شناخت مضاعفی از حالت خلق و خو، ذهن و قصد و نیت گوینده در اختیار شما قرار دهد.

درباره شنوندگان خود فکر کنید و لغات و عبارات خود را متناسب با آنها انتخاب کنید.

 - به دنبال مشاهده تغییرات در زبان اندام گوینده باشید(البته باید بین گفتار و زبان اندام هماهنگی باشد). تعبیر و تفسیر زبان اندام گوینده، اشاراتی درباره خلق و خو و حالات روانی گوینده هنگام سخن گفتن و نیز قصد و هدف گوینده به شنونده ارایه می دهد.

 

 -  فرهنگ گوینده را هنگام گوش دادن به حرفهایش در نظر بگیرید. برخی از فرهنگها در زمان تعامل و گفتگو از تماس مستقیم چشمی و نگاه کردن مستقیم به طرف مقابل خودداری می کنند. ممکن است تکان دادن دستها منطقه ممنوعه یک فرهنگ حساب شود. آگاهی از این معیارهای فرهنگی و به حساب آوردن آنها هنگام شنیدن صحبتهای گوینده، می تواند در فهم و تفسیر درست پیغامی که او سعی در انتقال آن به شما دارد کمک شایانی نماید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
پایان نامه ، پروپوزال و مقالات دانش آموزی و دانشجویی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    میزان رضایت شما از سایت؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1787
  • کل نظرات : 85
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 399
  • آی پی امروز : 1322
  • آی پی دیروز : 587
  • بازدید امروز : 2,964
  • باردید دیروز : 1,034
  • گوگل امروز : 89
  • گوگل دیروز : 178
  • بازدید هفته : 3,998
  • بازدید ماه : 7,956
  • بازدید سال : 110,067
  • بازدید کلی : 3,130,121