loading...
پیران فایل
پروپوزال و پایان نامه همه رشته ها
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
فعالیت های کلاس دهم تصویر سازی مدرسه شهید فهمیده+برنامه امتحانات هنرستان شهید فهمیده 20 2651 admin_piranshahrnet
نمرات (درس excel) آخرین ویرایش + مستمر 0 927 admin_piranshahrnet
نمره اطلاعات و ارتباطات آخرین ویرایش نوبت اول+ مستمر 8 1627 admin_piranshahrnet
دانلود کتاب.... و بررسی روشهای نفوذ به وب و تامین امنیت آن(نویسنده محمود عبدالهی) 0 1088 admin_piranshahrnet
فروشگاه مقالات و پروژه های دانشجویی و دانش آموزی فعال می باشد 0 1059 admin_piranshahrnet
گالری تصاویر مدرسه شهید فهمیده پیرانشهر 0 1115 admin_piranshahrnet
نمرات (درس مفاهیم پایه + نمره امتحان) آخرین ویرایش + مستمر 4 1377 admin_piranshahrnet
خالیدنجمی ریس کمیسون فرهنگی واموزش عالی:جامعه توسعه یافته نیازمندمعلمان باانگیزه است 0 1057 admin_piranshahrnet
نمرات (درس word) آخرین ویرایش نوبت اول + مستمر 0 1031 admin_piranshahrnet
نمرات (درس پاورپوینت) آخرین ویرایش + مستمر 0 908 admin_piranshahrnet
نمرات (درس سیسم عامل) + مستمر 0 882 admin_piranshahrnet
​روش محاسبه نمرات (درس مفاهیم پایه) 0 992 admin_piranshahrnet
محمود عبدالهی بازدید : 421 سه شنبه 10 فروردین 1395 نظرات (0)

نقد و بررسی کتاب ریاضی اول

تم 13 : (رستوران و آداب غذا خوردن )

صفحه ی 85 در رابطه با آداب غذا خوردن در رستوران تنوع درزندگی که باعث شادابی خانواده می شود در این صفحه علاوه بر رستوران ، شمارش اعداد 5 و 2 می باشد اشکال این صفحه رنگ رومیزی با رنگ زمین یکی می باشد که دانش آموزان را به اشتباه می اندازد

صفخه ی 86  بشمار و بنویس : آموزش جمع وحاصل جمع که از طریق دست ها این کار را انجام می دهیم به این صورت که انگشتان یک دست رامی بندیم به همان انداز ه به انگشتان دست دیگر اضافه می کنیم و بعد از آن در کتاب عددها را وارد می کند و جواب را می نویسد .

صفحه ی 87 بشمار وبنویس : قسمت بالا جمع دو عدد با حاصل جمع به صورت چوب خط  در قسمت پایین جمع ترکیبی اعداد می باشد که جواب جمع اعداد در ستون ها نظام وار باشد مثل :0+2  و2+0 و1+1 که جواب همه 2 می شود .

صفحه ی 88 بشمار و بنویس :عددهایی که برای جمع دو رقم داده شده را اول در سمت چپ به تعدادعدد اول سمت چپ مربع آبی رنگ و به تعدادعدد سمت راست مربع سبز رنگ کن چند تا رنگ شده در قسمت حاصل جمع بنو یسد. در قسمت پایین نماد عدد 10 را یاد می گیرند  بدون معرفی جدول ارزش مکانی است .

صفحه ی 89 : الگویابی کن نیمه ی سمت راست  شکل را مثل نیمه ی سمت چپ آن رنگ کند که تقارن عمود می باشد در قسمت پایین  جدول شگفت انگیز می باشد که دانش آموزان به راحتی حل می کنند.

صفحه ی 90 : بشمارو بنویس دو عدد باید دانش آموز به صورت نظام وار پیدا کند که جمع آنها برابر با عددی باشد که در بالای ستون نوشته شده است در قسمت پایین الگویابی می باشد که براحتی انجام می دهند .

صفحه ی 91  :با ابزار کار کند در این قسمت به وسیله ی خط کش عددهای مثل هم با رنگ های داده شده را وصل کند ودر آخر شکل زیبای در می اید .

در تم شماره 13 اگر تصویر کامل تر کشیده شود بهتر است.

-         در صفحه 87 که مفهوم ترکیبی اعداد است اگر سه تا عدد (4و 3 و 2) را در یک صفحه قرار می داد بعد (7 و 6 و 5) را در صفحه بعد و(10و9و8) را در صفحه دیگری می آورد ،بهتر بود.

تم 14 صفحه ی102 ساختن یک وسیله ی روشنایی باعث می شود که دانش آموزان به صورت عملی فعالیتی را انجام دهند.در صفحه ی103 ایستگاه فکر باعث می شودکه تفکر کنند وخلاقیت آنها بالا رود.

عنوان درس:تم 17

اشکال:ننوشتن اعداد به حروف

راهکار:از تم 17 به بغد که دانش اموزان اکثر نشانه ها را یاد گرفته اند بهتر بود به حروف نوشتن اعداد هم اموزش داده می شد.

-         تم شماره 19 تصویر کامل نیست ، کسی باید باشد که کمک نانوا نان را پهن کند و نان را از تنور بیرون بیاورد و جای پهن کردن نان در شکل نیست.

صفحه ی 85 در رابطه با آداب غذا خوردن در رستوران تنوع درزندگی که باعث شادابی خانواده می شود در این صفحه علاوه بر رستوران ، شمارش اعداد 5 و 2 می باشد اشکال این صفحه رنگ رومیزی با رنگ زمین یکی می باشد که دانش آموزان را به اشتباه می اندازد.

صفحه ی 91  :با ابزار کار کند در این قسمت به وسیله ی خط کش عددهای مثل هم با رنگ های داده شده را وصل کند ودر آخر شکل زیبای در می اید.

صفحه 86و93و94و95: نوع آموزش در تفریق باید عوض شود مثال^باقی مانده برای شکل اول نشان داه است ولی شکلهای دیگر را جای باقی مانده نگذاشته و بدون معرفی نماد جمع و تفریق وارد جمع و تفریق شده است.

صفحه100:نوشته ی دسته ها مطابق با درس فارسی نیست.و می توان به جا ی حروف فارسی اعداد را با رقم نوشت و دسته بندی را انجام داد.

در صفحه ۱۱۲ مقایسه بین ساعت و محور اعداد درست نمی باشد زیرا ساعت از یک شروع می شود ولی محور از صفر ، بهتر است ساعت را در این صفحه حذف کنیم.

صفحه117: الگویابی مشکل میباشد

-تصاویر کتاب مورد علاقه دانش آموزان نبود بهتر است نقاشی های کتاب جالبتر و با رنگ آمیزی بهتری انجام گیرد.

-مقدار تمرین در کتاب کم است یا در کتاب تمرین بیشتری ارایه شود یا کتاب کار ارایه دهند تا معلم بتواند بهتر کارش را انجام دهد.

-عدد نویسی نیز یک کمی با سایز کوچکتر باشد-دانش آموز میخواهد بنویسد ولی با مداد به این اندازه نمیتواند بنویسد.

-درک تقارن در الگویابی هایی که شطرنجی است مشکل دارند تا صفحه 80 ریاضی بررسی گردید.

در آموزش مفهوم کاهشی تفریق در صفحه ی 94 کشیدن دو مجموعه ی جدا از هم دانش آموز را دچار ابهام می کند ولی اگر یک مجموعه کشیده شود و فیل ها و یا پرندگان در حال رفتن نشان داده شوند تفریق برای دانش آموز بهتر تفهیم می شود .

در صفحه ی 107 ترتیب آموزش اعداد به این صورت است 12، 9 ، 13 و 14 . اولا عدد 11 هیچ حضوری در این ترتیب ندارد و دوما آموزش دارای ترتیب نیست .

مولفین محترم از ابتدای کتاب تاکید دارند که دانش آموزان از دسته های 5 تایی بهره ببرند و لی این کار آموزش عدد و بیشتر از آن آموزش جمع با انتقال را دچار مشکل می کند و دانش آموزان برای کشیدن جداول ارزش مکانی باید به طور ضمنی ضرب را هم بدانند . مثلا در صفحه ی 108 بدانند که 3 ضرب در 5 می شود

صفحه 145 جدولی تهیه شود و در آن اسم بچه ها و قد انها نوشته شود معلم دانش اموزان را گروه بندی می کند و انها را از لحاظ قد ( کوتاهی و بلندی می نویسد. این کار علاوه بر نشان دادن کوتاهی یا بلندی نسبت به گروه نسبت به کل کلاس هم سنجیده می شود.)

در گروه 1 مریم بلند قد تر است .

در  گروه 2 محدثه بلند قد تر است

در هر دو گرو مریم از همه بلند تر است

9- ساعت هرکدام از دانش اموزان یک ساعت با مقوا درست کنند. دانش اموزان با استفاده از ساعت خودشان بعضی از ساعت های مربوط به خود را یاد می گیرند به عنوان مثال‌ ( ساعت رفتن و برگشتن از مدرسه سری صبح و سری بعد از ظهر ) ساعت خواب وقت ناهار- شام- صبحانه- وقت نماز- این کار به عنوان تکلیف منزل هم می تواند ارائه شود.

در صفحه 87 که مفهوم ترکیبی اعداد است اگر سه تا عدد (4و 3 و 2) را در یک صفحه قرار می داد بعد (7 و 6 و 5) را در صفحه بعد و(10و9و8) را در صفحه دیگری می آورد ،بهتر بود.

-         در صفحه 93 شکل تصویر با منها تطبیق ندارد.

-         تم شماره 19 تصویر کامل نیست ، کسی باید باشد که کمک نانوا نان را پهن کند و نان را از تنور بیرون بیاورد و جای پهن کردن نان در شکل نیست.

-         مراحل وضو گرفتن در صفحه 139 آنجائیکه پسر دارد مسح سر را می کشد آب باز است و یک دست پسر زیر آب است که باید تصویر اصلاح بشود.

-         در صفحه 166 برای مربع تشدید گذاشته شده اما برای مثلث تشدید گذاشته نشده.

در پایان به نظر من در این کتاب جدول سودکو( شگفت انگیز) زیاد استفاده شده و مطالب کتاب زیاد است و فرصت برای تمرین و تکرار خیلی کم است.

 

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
پایان نامه ، پروپوزال و مقالات دانش آموزی و دانشجویی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    میزان رضایت شما از سایت؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1787
  • کل نظرات : 85
  • افراد آنلاین : 24
  • تعداد اعضا : 399
  • آی پی امروز : 1117
  • آی پی دیروز : 587
  • بازدید امروز : 1,840
  • باردید دیروز : 1,034
  • گوگل امروز : 64
  • گوگل دیروز : 178
  • بازدید هفته : 2,874
  • بازدید ماه : 6,832
  • بازدید سال : 108,943
  • بازدید کلی : 3,128,997