loading...
پیران فایل
پروپوزال و پایان نامه همه رشته ها
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
فعالیت های کلاس دهم تصویر سازی مدرسه شهید فهمیده+برنامه امتحانات هنرستان شهید فهمیده 20 2651 admin_piranshahrnet
نمرات (درس excel) آخرین ویرایش + مستمر 0 929 admin_piranshahrnet
نمره اطلاعات و ارتباطات آخرین ویرایش نوبت اول+ مستمر 8 1628 admin_piranshahrnet
دانلود کتاب.... و بررسی روشهای نفوذ به وب و تامین امنیت آن(نویسنده محمود عبدالهی) 0 1089 admin_piranshahrnet
فروشگاه مقالات و پروژه های دانشجویی و دانش آموزی فعال می باشد 0 1060 admin_piranshahrnet
گالری تصاویر مدرسه شهید فهمیده پیرانشهر 0 1116 admin_piranshahrnet
نمرات (درس مفاهیم پایه + نمره امتحان) آخرین ویرایش + مستمر 4 1378 admin_piranshahrnet
خالیدنجمی ریس کمیسون فرهنگی واموزش عالی:جامعه توسعه یافته نیازمندمعلمان باانگیزه است 0 1058 admin_piranshahrnet
نمرات (درس word) آخرین ویرایش نوبت اول + مستمر 0 1032 admin_piranshahrnet
نمرات (درس پاورپوینت) آخرین ویرایش + مستمر 0 908 admin_piranshahrnet
نمرات (درس سیسم عامل) + مستمر 0 883 admin_piranshahrnet
​روش محاسبه نمرات (درس مفاهیم پایه) 0 992 admin_piranshahrnet
محمود عبدالهی بازدید : 402 دوشنبه 17 اسفند 1394 نظرات (0)

عدم یادگیری عمیق در دانش آموزان / محمود عبدالهی

عدم یادگیری عمیق در دانش آموزان

فرایند یاددهی – یادگیری در جامعه ما نه تنها منطقی نیست ، بلکه گاهی جنبه منفی هم دارد و یادگیری به شمل درستی صورت نمی پذیرد در مدارس معمولاً یادگیری عمیق روی نمی دهد و بنا بر تجربه شخصی دانش آموزان پس از مدتی تقریباً اکثر دروس یادگرفته شده راه یا کلاً فراموش می کنند یا مطلب کمی را به یاد می آورند و مدارس و کلاس های ما نه تنها ایجاد انگیزه نمی کنند ، بلکه انگیزه های داشته ر ا هم از بین می برند.

این مساله می تواند دلایل متعددی داشته باشد ، از جمله : دلایل فردی = عوامل جسمی (ضعف بینایی ، شنوایی و ... ) ، عوامل ذهنی و روانی هوش ، قدرت حافظه و سلامت روانی ، نداشتن روش مطالعه مناسب برای دروس مختلف ، عدم انگیزش درونی برای تحصیل و مطالعه ، عدم توجه و تمرکز حواس

عواملی که مربوط به معلم می شود= کافی نبودن سطح علمی معلم ، آشنا نبودم معلم با شیوه های آموزشی ، تکالیف زیاد و تحمیلی و غیر فعال ، جذاب نبودن شیوه تدریس ، درگیر نکردن دانش آموزان در مباحث درسی .

عوامل مربوط به محتوا = حجم کتب و نامتناسب بودن با مرحله سنی و درک و فهم دانش آموز، مطالب تکه تکه شده و به صورت مجزا از یکدیگر در قالب دروس مجزا ارائه می شود، بنابراین زود فراموش می شوند ، محتوای دروس با دنیای واقعی دانش آموز ارتباطی ندارد.

عوامل دیگر = کمبود وسایل کمک آموزشی ، نبود معلمان کافی و با صلاحیت ، برنامه درسی نامناسب ، شیوه ارزشیابی نامناسب و...

همه این عوامل منجر به یک نتیجه می شوند : یادگیری از یک عملی اختیاری به عملی اجباری تبدیل می شود در این وضعیت کودک یا نوجوان دیگر از یادگیری لذت نمی برد و آن را کاری برای خودش نمی داند، به خاطر همین مسائل است که یادگیری  عمیق روی نمی دهد و یادگیری به صورت سطحی است .

راهکارهایی برای بوجود آوردن یادگیری عمیق در دانش اموزان وجود دارد مثل :

تجدید نظر در نظام ارزشیابی ، کاهش تعداد دانش آموزان در کلاس ، فراهم کردن وسایل کمک آموزشی واستفاده از امکانات سمعی و بصری که باعث جذاب شدن مطالب برای دانش اموزان و در نتیجه یادگیری بهتر و عمیق خواهد شد ، تقویت انگیزه ای درونی و شوق یادگیری در دانش آموزان مثل تشویق های کلاسی و ... ایجاد تغییرات در شیوه های تدریس ، تغییر در برنامه ریزی ساعات درسی ما به روز آوری اطلاعات معلمان و سه عوامل بسیاری که می توان با اجرای آنها به روند یادگیری عمیق در دانش آموزان کمک کرد.

سوال :

1.                       چه عواملی باعث عدم یادگیری عمیق در دانش آموزان می شود ؟

 

2.                       چه راهکارهایی برای بوجود آوردن یادگیری عمیق در دانش آموزان وجود دارد ؟

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
پایان نامه ، پروپوزال و مقالات دانش آموزی و دانشجویی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    میزان رضایت شما از سایت؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1787
  • کل نظرات : 85
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 399
  • آی پی امروز : 1201
  • آی پی دیروز : 587
  • بازدید امروز : 2,155
  • باردید دیروز : 1,034
  • گوگل امروز : 75
  • گوگل دیروز : 178
  • بازدید هفته : 3,189
  • بازدید ماه : 7,147
  • بازدید سال : 109,258
  • بازدید کلی : 3,129,312